Week 2 van de Afvalrace van Aldo Dorigo

Foto: Aldo Dorigo

Vorige week was het allemaal erg bijzonder, zo’n eerste blog schrijven, al het sporten en dan ook nog vlogbeelden maken voor de Afvalrace. Nu van de medesporters de stukjes allemaal online komen is er ook heel veel herkenning. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en geschiedenis, maar het is ook vaak erg vergelijkbaar. Dat geldt ook zeker voor mijn eetpatroon.

Iedereen heeft zo zijn vaste rituelen: ’s Morgens rende ik zonder ontbijt de deur uit en tegen een uur of 12 begon ik trek te krijgen. Vervolgens at ik alsnog te weinig of juist te slecht. Tussendoortjes at ik bijna nooit. ’s Avonds zijn we echt gezelligheidsmensen: te vaak kozen wij ervoor even ergens een hapje te gaan eten. Dat hoeft niet altijd verkeerd te zijn, maar met twee keer per week wordt het toch wel lastig… Ik moest mijn eetgewoonten gaan aanpassen!

Mijn nieuwe patroon

Sinds het beginnen met sporten probeerde ik met notenrepen en ontbijtrepen toch ’s morgen wat te eten. In mijn persoonlijke begeleiding gaf Robin aan dat dat ook niet ideaal is. Gelukkig ben ik flexibel in mijn werk en heb ik de bewuste keuze kunnen maken om ’s morgen wat meer tijd te nemen en een bord havermout te maken of wat crackers te beleggen en deze op het gemak aan tafel te eten.  Voor de lunch heb ik op mijn werk Volkoren knäckebröd liggen en kipfilet en kaasplakken. Super makkelijk, snel en lekker.

Als tussendoortje heb ik veel fruit en minigroenten liggen. Zo kan ik gemakkelijk en gezond snoepen. Vooral rondom het sporten bij Enforce en het tennissen gaan er aardig wat bananen en appels doorheen.


Met avondeten zitten we tegenwoordig aan tafel in plaats van voor de tv, veel gezelliger en je eet gelijk veel rustiger. Als we dan toch met vrienden uit eten gaan let ik beter op wat ik eet en beperk ik de porties en het aantal gangen.

Keuze maken voor mijzelf

Als laatste waar ik voor kies is het beperken van alcohol. Met de  keuze om vol voor mijn gezondheid te gaan was dat één van de dingen die ik meenam. Vanuit het programma is een drankje op zijn tijd niet direct een probleem, maar ik vind het makkelijker om nee te zeggen dan om er maar één te nemen. Soms is dat na een tenniswedstrijd of in een restaurant wat wennen, maar eigenlijk is het makkelijker dan ik dacht. Ik voel mij fitter en qua calorieën scheelt het zo veel!

Voortgang en training

Deze week had ik ook weer een weegmoment. Ik zat altijd rond de 119-120kg, inmiddels zit ik op 110 en een beetje. Dat is echt een motivator om lekker te blijven gaan. Op naar de 100kg en op naar de 85kg! De trainingen zijn super gezellig, je leert elkaar echt goed kennen. Iedereen zit in het zelfde schuitje en heeft zijn of haar eigen ervaringen. Daarnaast echt super begeleiding door Mastertrainers Michael en Robin. En soms ook stiekem gewoon genieten een ontzettend mooie omgeving.

 

 

 

Reacties

article
44370
Week 2 van de Afvalrace van Aldo Dorigo
Vorige week was het allemaal erg bijzonder, zo’n eerste blog schrijven, al het sporten en
https://drimmelen.nieuws.nl/afvalraces/44370/week-2-afvalrace-aldo-dorigo/
2018-10-23T07:42:19+00:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/92/2018/10/21185336/blog-2-foto-4-Squad.jpg
afvalrace
afvalraces